Hoşgeldiniz.

çarpım tablosu ezberleme kolay yolu Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Çarpım Tablosu Nasıl Öğrenilir Çarpım Tablosu Nasıl Yapılır Çarpım Tablosu Nasıl Kolay Öğrenilir Çarpım Tablosu
  • 5 üzerinden 3.75   |  Oy Veren: 20      

  1. Misafir
    Sponsorlu Bağlantılar


    çarpım tablosu ezberleme kolay yolu

    Sponsorlu Bağlantılar




    çarpım tablosu ezberleme kolay yolu



    Paylaş Facebook Twitter Google







  2. Sponsorlu Bağlantılar





    Çarpım tablosunu ezberlemenin kolay yolları
    Çok küçük yaşlardan itibaren basitten başlayarak çocuğa tekerlemeler, dörtlükler ve şarkılar öğretilmelidir. Motive ederek hafızasını geliştirmesinde yardımcı olunmalıdır.
    \'Harvard Üniversitesi profesörlerinden Robert Rosenthal, 1969 yılında bir ilkokulda araştırma yapmayı planladığı zaman, psikoloji tarihinde dönüm noktası olacak bir bulguyla karşılaşacağını bilmiyordu. Ders yılı başında uyguladığı zeka testinden sonra, öğretmenlere her sınıfta belirli çocukların üstün zekalı olduğunu söyledi. Bu bilgiyi öğrenciler ve onların aileleriyle paylaşmamalarını da tembih etti. Çocuklar gerçekte normal zeka düzeyinde çocuklar olup araştırma gereği rastgele seçilmişlerdi. Ders yılının sonunda hayret edilecek iki bulgu ortaya çıktı. Birincisi, çocukların başarısı önceki yıllara göre yükselmişti. İkincisi çocuklar ders yılı sonunda uygulanan zeka testinden öncekine kıyasla daha yüksek puan almışlardı. Bu ve diğer araştırma sonuçlarına göre, öğretmenin öğrenciden beklentisi ne yönde ise öğrenci o beklentiyi doğru çıkarıyor! Öğrencilerinin üstün zekalı olduğuna inanan öğretmenler, öğrencilerinin sıradan veya sıra dışı olduğuna inanan öğretmenler de haklı çıkıyor. Öğrenilecek konu hakkında çocuğa atılan ilk çapa öğrenmede etkili, diye düşünüyorum. Davranış modeliyle çocuk farklı bir noktaya taşınabilir. Kendini doğrulayan kehanette olduğu gibi, kolaylıkla öğrenebileceği veya ezberleyebileceğini hisseden çocuk, bunu somut olarak gösterecektir. Ayrıca anne ve babanın verdiği tepkiler de çocuk için önemli. \'Sen tembelsin, öğrenemiyorsun, böyle giderse başarılı olman zor. Arkadaşın gibi çok çalışman gerekir, ezberin zayıf...\' gibi çocuğun ilk anda zihnine ekilen telkinler ve kıyaslamalar öğrenme ve ezber konusunda etkili oluyor.\'
    Yeni öğretme yolları bulun
    Prof. Dr. Ümran Tüzün Çocuk ve ergen psikiyatrı
    \'Ezber sevmeyen çocuklarda aritmatik öğrenme bozukluğu olabiliyor. Aritmatik öğrenme bozukluğu bir tür özel öğrenme bozukluğudur. Bu çocukların bazılarında da hafıza sorunları görebiliriz. Ancak bazı çocuklara matematiği farklı yollarla öğretmekte fayda vardır. Örneğin, geçenlerde izlediğim bir videoda bir dersane öğretmeninin çocuklara oyunla formülleri öğrettiğini görmüştüm. Demek ki bazen bu tür yeni teknikler çocukların öğrenmeleri üzerinde etkili olabiliyor. Özellikle çarpım tablosunu ezberleme sorunları 3. sınıfta karşılaştığımız bir sorun. Zira, o yaştaki bir çocuğun normalde bu konuyu halledebilmesi beklenir.\'
    Şekiller ve tekerlemelerle öğretiyorum 3. sınıf öğretmeni
    \'40 kişilik sınıfta 10 çocuk çarpım tablosunda sorun yaşıyor. Onlar da çarpım tablosunu ritmik sayma yöntemiyle buluyor. Rakamlar büyüdükçe çocukların gözü korkuyor. Ezberin çocuklar için faydası var. Elbette çarpım tablosunun mantığını çözmeden ezberlemek olanaksız. Çocuk 2. sınıfta ritmik saymayı çok iyi oturttuysa, çarpım tablosunu daha kolay ezberliyor. Öğrencilerime bu konuda çarpım tablosunu adınız, soyadınız gibi bilmeniz gerekir dedim. Çarpım tablosunu öğretmek için farklı uygulamalar yaptık. Mesela 2\'şerli ritmik saymayı anlatırken bu ikilerin çarpım tablosudur dedim. Sonra, çarpmayı öğrenciye bıraktım. Günlük hayattan örnekler vermek de etkili oluyor. \'İki kalem kutun var diyelim. Her birinde 3\'er kalemin var. Toplam kaç kalemin olur?\' diye soruyorum. Tahtada da şeklini çiziyorum; böylece çocuğa soyut gelmiyor. Bir de tekerlemeler var: \'6 kere 6, 36. Babamın bıyığı yolda kaldı\' gibi... Sabahları yüksek sesle, oyun gibi söyletiyorum tekerlemeleri.\'
    Şarkı ve dansla öğrettim 4. sınıf öğretmeni
    \'41 öğrencim var, yarıdan fazlası çarpım tablosunu bilmiyordu, şimdi hepsini öğrendiler hem de ezberlemeden. Önce öğrencilerinize bir ritim aleti yapmalarını söyleyin. Cam şişelere veya kola kutularına mercimek, nohut, ya da pirinç koysunlar sonra da şişenin kapağını kapatıp dışını renkli malzemelerle süslesinler. 2\'şer 2\'şer 20\'ye kadar dans ederek ve yaptıkları bu ritim aletiyle ritim tutarak saymalarını isteyin. Hatta şarkı, şiir ya da tekerleme yazmalarını isteyin. Göreceksiniz beklemediğiniz çalışmalar çıkacak. Öğrenciler zevk alarak bu uygulamayı yapacaklar. Sonra, üç, dört ve diğerleri gelecek; ilk başta zorlanabilirler, sakın bırakmayın. Ben uyguladım, bir ayda çarpım tablosunu öğrendiler, hatta 3 basamaklı bir sayıyla 2 basamaklı sayıyı zihinden çarpabiliyorlar, bölebiliyorlar.\'
    HÜLYA YILDIRIM




  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. Kayıtsız Üye

    TÜRKİYE’NİN İLK PATENTLİ MATEMATİK BULUŞU
    Ömer KARAMANÇarpım Tablosu Kolay Ezberleme Oyunu
    Saygıdeğer hocam;
    Firmamız Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim okullarında birçok sınıfın müfredatında yer alan (özellikle 2,-3,-4,- ve 5, sınıflarda )doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemlerinin hızlı ve doğru bir şekilde yapılabilmesi için temel şart olan, çarpım tablosunun ezberlenmesi ile ilgili olarak çarpım tablosu ezberletici bir oyun geliştirmiş bulunmaktadır. Esasen bir buluş olup patenti firmamıza aittir. (Türk Patent Enstitüsü Patent No:2014-g224351) Dünya da ve Türkiye’de başka bir benzeri yoktur. Ülkemizin ilk patentli matematik materyali olması firmamız açısından bir övünç kaynağıdır. Bu buluş, bir çarpım tablosu ezberleme materyali ve bu materyal kullanılarak yapılan ezberleme yöntemi ile ilgilidir.
    Matematik programının içinde yer alan somut materyaller Milli Eğitim Bakanlığının dersler işlenirken kullanılması gerekli olan araç ve gereçler olarak ön görülmektedir. Dolayısıyla çarpım tablosu oyunu da okullarda ders işlenirken ya da öğrencilerin evlerinde kullanabilecekleri ve onlara çok kolaylık sağlayan bir oyundur. Somut modellerin kullanılması öğrencilerin dersi daha kolay öğrenmesine olanak sağlamaktadır. Somut modeller ve benzeri gösterim şekillerinin kullanılması öğrenme sürecini kısaltır ve kolaylaştırır. Oyunumuzun amaçları.
    ---öğrencilerin, çarpım tablosunu ezberlemesini kolaylaştırmaktır.
    --- Çarpım tablosu ezberlenirken zamandan tasarruf edilmesini sağlamaktır.
    --- Çarpım tablosu ezberleme işinin eğlenceli bir şekilde yapılmasını sağlamak ve ezber zorunluluğunun öğrencide oluşturduğu psikolojik sıkıntıyı azaltmaktır.
    --- Kişinin ezberleme yeteneğinin gelişimini takiptir.
    Söz konusu çarpım tablosu ezberleticisi oyunun kurumumuzda ki bütün sınıf öğretmenlerine ulaştırılması konusunda yardımınızı rica ediyorum.
    Birçok il ve milli eğitim müdürlükleri ürünümüzü inceleyip faydalı bulmuşlar bu nedenle yönetimleri dahilindeki tüm okullara tanıtılması hususunda tanıtım izni vermişlerdir. Belgelerini ve patent belgemizi internet sitemizden inceleyebilirsiniz.
    (Detaylı bilgi için www.carpimtablosuoyunu.com sitesinden ürünümüzü inceleyebilirsiniz.)
    Bu ürün toplamda 100 adet kartla oynanan ve genellikle 2-3 saatlik süre içinde öğrencinin çarpım tablosunu ezberlemesini sağlayan bir oyundur. Dolayısıyla öğrencileri ikişerli gurup yaparak oyunu oynatırsak yaklaşık 5-6 ders saatinde çarpım tablosunu tüm öğrenciler ezberlemiş olacaktır. Ürünümüz özel bir kartondan imal edilmiştir ve tombalayı andıran bir oyundur. Takımı 2,5 TL olup PTT kargo ile ödemeli olarak gönderilmekte ve genellikle 3 iş günü içinde adresinize ulaşmaktadır.
    Gözlemlerimize göre bu ürüne şu yollarla sahip olup öğrencilerine ulaştırmaktadırlar.
    1-) Öğrenci velileri ile toplantı yaparak kaç öğrenci için sipariş olduğunu belirledikten sonra firmamıza arayıp sipariş verilmektedir.( 30 adet ve üzeri siparişlerde kargo bedeli firmamıza aittir. Talep toplama işini tüm kurum öğretmenlerinin birlikte yapmaları daha avantajlı olmaktadır. )
    2-)Sınıfta yeterli sayıda talep olmaz ise ya da çarpım tablosu ezberi konusunda sıkıntısı olan az sayıda öğrenci var ise kurumumuz internet adresini tahtaya ailelerinin bizimle irtibata geçmesi sağlanmaktadır.
    Saygılarımızla, ÖMER KARAMAN
    Matematik Eğitim Materyalleri
    Tel: (0212)417 60 44 - GSM: (0536)483 89 54 - Faks (0212) 417 25 21 -



 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.